Semester - Östersund

2009-09-12 - 02:53:09
Kategori: Resor
Tisdag 28 juli - söndag 9 augusti tog jag och André oss semester. En välbehövlig sådan. Målet var Danmark, dels för avkoppling men också för att vara med och fira pappa när han skulle fylla 50 år. Men vi passade på att göra några stopp på vägen...



Vår semester började med att besöka Andrés lumpenpolare Moddy och hans familj. Så vårt första stopp var Östersund. På vägen dit såg vi en liten rävunge, som var som en "spemagerkråka"! Stackaren sprang och letade mat längs med vägen, så jag kastade en av Zlatans DentaStix till den. Hoppas den blev mätt! :]

Den lilla rävungen


Vi var framme mitt i natten. Men inte gick vi och lade oss för det. Vi satt uppe och surrade länge och väl, till hembakt pizza, en kopp te och en ljum sommarkväll! Om man ändå kunde stoppa tiden?!?

Efter att vi fått sova ut ordentligt på onsdagmorgonen, fick vi träffa familjens lilla solstråle - ALVA!! Vilken liten gulletös hon är:

Fröken Sjövild!Sötnos!Gófisen!Alva äter frukost


Sen pallrade vi oss upp och ut. Vi gick ner på byn och mot Badhusparken (lustigt att det finns en sån i Östersund också!). Väl där åt vi glass!

Gott med glass!
Gott med glass, tycker fröken!


Vi var även på en indisk restaurang, Goa, och käkade. Det var grymt starkt, trodde jag skulle brinna upp inifrån. Men förutom det var det väl gott...

Middag på fyra man hand!Maten - het, het, het!Våra helt underbara vänner Freddy & Linnéa!
Vi med underbara Freddy & Linnéa!


Sen måste jag dela med mig av Alvas söta skor. Är de inte alldeles bedårande?

Mina och Alvas Fopplor!
Alvas Fopplor är alltså de till höger!


Vårt besök i Östersund avslutades med en hel del kramande med Alva. Hon och André fann varandra, och man skulle väl kunna säga att de är rätt lika, eller hur? :]

André och Alva grimaserar


- the one and only!

Synpunkter:

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0