Zlatan är på G!

2009-10-09 - 00:16:20
Kategori: Zlatan

Spårningen i skogen gick BRA idag. Zlatan har börjat få tillbaka sitt rätta "spårjag", och nu visar han en brilljant sida av sig!

André följde med ut i skogen idag, och det är jag så glad över! För det är så mycket lättare (för att inte tala om ROLIGARE) att vara två!

André gick spåret, och jag tog det en stund senare med Z. Och visst hamnade han på sidospår ibland, men han hittade 2 av 3 apporter, och naturligtvis också slutapporten. Hans favorit - bettstocken! När jag såg att han hittat bettstocken, kände jag hur min kropp fylldes av tillfredställelse och lycka.


Tillfredsställelse:
för jag ser att Z gör framsteg och börjar återkomma till den otroligt duktiga spårhund han en gång var.
Lycka: för jag ser att han blir så glad över att få spåra, över att få arbeta och göra lite nytta. När han fått använda hjärnan får han ett sånt härligt lugn. Det gillar jag, så ska det vara!


Lite bilder och filmsnuttar från dagens bravader:


Fullt fokus på husse... Vackra hund! :]
Fullt fokus på busen (i detta fall husse) med bettstocken



Rätt snabb löpning, eller hur?!? :]


Fokuserad på husses röselse!Dragkamp med husseDragkamp med husse
Kampstund med husse, efter ett suveränt spårarbete!



Dragkamp med busen, som ju visade sig vara husse!



Har ätit middag på Golden Dragon ikväll med Kvinnojouren. Vi hade höstupptakt och började det på detta trevliga vis. Jag åt rådjursfilé, mediumstekt. MUMS, det var gott!

Nu ska jag surra en stund med min karlslok (om jag får upp honom ur soffan. Han har nämligen slocknat för ett bra tag sen, i väntan på att min bloggoholism ska avta)! ♥


Godnatt på er
!

- the one and only! 


Synpunkter:
Linda

okej, men då dyker jag upp när jag är klar och pussat klart på harry imorgon =)

ska bli trevligt!

kraam

2009-10-09 @ 08:03:21
URL: http://lindta.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0