Trist nyhet, födelsedag, fix & bak

2009-10-15 - 22:49:25
Kategori: Fritid & Nöjen
Idag fick vi en trist nyhet på jobbet. De ska börja med nytt motorvärmarstolpsystem, vilket innebär svårigheter för mig de dagar jag måste ha med mig Zlatan på jobbet. Man skulle trycka in sin avredetid, så ska bilen vara varm tills dess. Men ska Zlatan ligga och frysa under större delen av mitt arbetspass då? Det går ju inte! Detta har verkligen satt griller i skallen på mig under dagen. MEN, vi har kommit fram till en kanonidé: Vi ska bygga om den befintliga hundgården och sätta in hundluckor. Detta innebär att herr Z kan stanna hemma, och ändå få tillgång att komma ut och pinka. Och plötsligt blev jag nöjd - en stor sten föll från mitt hjärta! :]

Idag fyller min vän Sofia år:

Peaken
Stort grattis till dig, vännen!


Efter jag fått gófika hos Sofia, bar det iväg hemåt. Jag och herr Z tog oss en cykeltur och efter det fick han sin middag. Jag påbörjade bakning av Daimkaka. Har dock inte idats skära upp den ännu, så kakan med plåt åkte in i kylen. Skär upp den imorgon!

Har försökt fixa till det med toalettfönstret idag. Det har varit en otroligt ful gardin där, samt klarglas (vilket ju inte är så lämpligt på ett toalettfönster). Så jag har tagit bort gardinen och satt dit frostning. När jag sedan skulle spika upp den nya "rullgardinen", visade det sig att vi inte hade några små spikar hemma. Så det sket sig, jag får fortsätta imorgon! Då kommer även en bild eller två på projektet!

Nu ska jag studera insidan av ögonlocken de kommande 6-7 timmarna. Vi ses imorgon!

- the one and only!

Synpunkter:
Stina och Eric

Jadu bilen gick inte igenom, men det var inge oväntat. Ändå sen vi köpte bilen så har den aldrig gått igenom, men det var några småsaker och fixa och sen bara göra en ombesiktning så att säga =)



Vad har ni pysslat på med i helgen då? =)



kramar

2009-10-19 @ 09:08:49
URL: http://stinarisberg.blogg.se/
sofia

den där bilden var ju inte i torsdags.. haha som jag brukar säga.. nu passade det ju bra eftersom jag fyllde år i torsdags.. nåja, du förstår vad jag menar! :) bild modell äldre :P

2009-10-21 @ 14:30:37
URL: http://peaken.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0