Stockholm - HIGH SCHOOL MUSICAL!!

2009-10-30 - 00:31:28
Kategori: Resor
Söndag var dagen D - vi skulle äntligen få se på musikalen som vi kommit hit för: High School Musical! Men först...

Här mördades Olof Palme...
Lite intressant faktiskt att de inte har fått fast någon mördare


.. besökte vi platsen där Olof Palme blev mördad. När vi tittat där ett tag, tog vi tunnelbanan mot Centralen och sedan vidare till Medborgarplatsen:


Mamma & Lina på Medborgarplatsen!Lina & Mamma utanför Göta Lejon!Lina & jag på Medborgarplatsen!
EN lyckalig tjej med tre biljetter - på tredje raden! :]
Full i energi och spänd förväantan på vad som komma skall

Såhär glad är man efter man sett på musikalen. Lite trött, kanske? :]


Musikalen är bland de bästa jag har sett, den är inte bara bra för lillisar. Alla var jätteduktiga (inte minst Kevin) och det var en riktig feelgood-film! Gå och se den om ni får chansen. 22 jan 2010 går den i Luleå!

Efter musikalen åkte vi ut till Djurgården igen, men den här gången besökte vi regalskeppet Vasa Vasamuséet.

Lillis och jag utanför Vasamuséet
Vackert
Regalskeppet VasaSe strukturen...Kolla på alla små figurer som de snidat till - på 1600-talet! :]
Lina i dykarklockan
Träfigur & LinaTittut!Skeppet i genomskärningKolla!
Lina, trägubbe, jag!
Skeppet i genomskärningYo!


Tyvärr har man ju alltid dåligt med tid, hade kunnat vandra omkring och klämma och känna på allt i minst en timme till!

Vi tog oss in till stan och gick en sväng längs med Drottninggatan, innan vi satte oss på flygbussen till Arlanda:

Jag & Lina mitt i dragspelet!
Jag & Lina - mitt i dragspelet!


Det är alltid kul att komma bort och se lite nytt. Men det var riktigt skönt att komma hem och slänga sig i soffan.

Borta bra men hemma bäst
!

- the one and only!

Synpunkter:
myran

alltså, line är så jäkla lik dig, sara!

2009-10-30 @ 13:50:38
URL: http://myranshuvud.blogspot.com

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0