Gårdagens mastodontpass & golvet lagt!

2009-10-08 - 15:22:39
Kategori: Hus, renovering & inköp
Igår hade jag världens mastodontpass - jobb 6:45-22, med ett uppehåll 13-14, då jag körde till Luleå. Så gissa om jag var trött och schleeten igårkväll när jag kom hem. Tänkte skriva ett inlägg här då, men kan kände att jag var alldeles för trött. Och hips vips vaknade jag i soffan några timmar tidigare! Haha, ibland måste man ge sig för tröttheten! :D

Nåväl, det jag ville komma till var att medan jag var på arbetena, jobbade André på som ett vilddjur här hemma - och lade klart golvet i sovrummet. Han är mycket duktig, må jag säga!


Däremot blev det ett smärre missöde när han skulle börja med listningen - vi hade köpt björklister (till ekgolv, om det nu inte syns)! Big deal, tänker du, men till saken hör att de är köpta på IKEA. Så det tar inte en pisskvart att åka och byta dem. Jag föreslog då att åka och hämta ut eklister på Beijer, vilket André gjorde. Dessvärre var det inte riktigt rätt färg på dem:

Listen är tyvärr mer rödaktig.. TYPISKT!
Listen är tyvärr mer rödaktig. Det blir inte snyggt ihop. TYPISKT!


Jaja, vi överlever nog om vi måste vänta med golvlistningen i sovrummet. Men fönsterlisterna fick han i alla fall upp!

BalkongdörrenSovrumsfönstret
Blev ju riktigt supernice! :]


Ikväll blir det tapetsering - iih, vad jag längtar!! Nu ska jag ut i skogen med herr Z. Hoppas herr A följer med också - det är osett än så länge! :D

- the one and only!

Synpunkter:
Linda

då tror jag mer på kl 17, hon måste ju få sova ut så hon orkar med natten och hinna göra sig klar :] äh, hon kan ju bestämma om inte annat ? =)

2009-10-08 @ 16:00:58
URL: http://lindta.blogg.se/
Cillidill

Guuud vad fint ni gör... måste få komma och titta hur ni har det gumman ! ;)

Har ni källare i sovrummet?

kram

2009-10-08 @ 17:15:05
URL: http://kekamba.blogspot.com

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0