Renovering: Barnrum #1

2009-11-11 - 23:45:04
Kategori: Hus, renovering & inköp
Har idag jobbat 3 timmar. Rätt lagom faktiskt! :]

Under ca en veckas tid har vi pysslat på i ett av barnrummen. De förra ägarna hade slagit ner väggen mellan de två ursprungliga barnrummen. Denna vägg ska vi återskapa så det blir två rum igen!

Min älskade Lina har varit och hälsat på oss idag. Vi fick då hjälp med att bära undan lite saker, sätta in nyköpta matvaror i kylen, tömma diskmaskinen, duka... Inte direkt någon snyltgäst! Men hon fick i alla fall äta middag med oss!
Tänkte dela med mig av lite bilder:

Regelvirket
Regelvirke

Innan sista skivan skruvas på plats...
Väggen på plats!

Bärhjälp av Lina
Lina är bärhjälp :]

Slipning pågårSlipning pågårSlipning pågår
Dammigt värre!
Efter slipningen.. DAMM!!

Säkerheten framför allt!
Innan målningen - säkerheten framför allt!

En olycka händer så lätt!
André gick i färgburken.. :D

Innan målningInnan målningTaklistmålningMålarprylarna
Snart klar med varv #1...
Sådärja!Foto: André!Jag fyller på med färg
Behöver jag säga att André är fotografen? :D

Tittut matte! Är du klar snart?
Matte? Har du tid för mig snart?

Samtliga bilder finns på min PixBox!

Som ni ser är första varvet målat. Vad vi inte fick med på bild är då jag målade taket. Känner mig rätt stel i nacken.. Så det ska bli skönt att gå och sova nu! :]

Imorgon är det jobb 6:45-16. Innan dess ska jag upp och ut på en cykeltur med Zlatan. Han är ju som sagt hemma om dagarna nu sen han fick sin hundlucka. Det fungerar skitbra, vi är hur nöjda som helst!

Imorgonkväll ska jag och mamma gå och se Niklas Strömstedt!!

Godnatt, sov gott, dröm sött och vakna torrt!

- the one and only!

Synpunkter:
Torsten

Ni är så himla duktiga!!! Tur att Lina kom och hjälpte till...

Kram på er!

2009-11-12 @ 07:16:42
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Linda

ni är så duktiga som orkar hålla på hela tiden, cred till er!!



jag hoppas också du har tätt angående datum!! =P sen resten kan få kvitta! men av erfarenhet vet jag att dom kommer när dom själva vill, jag kan inte göra så mycket ;)

2009-11-12 @ 08:14:35
URL: http://lindta.blogg.se/
Linda

ja, då får jag nog skippa att åka hem till mamma o pappa :P



ses imorrn, ska blir såå trevligt!! =)

2009-11-12 @ 20:48:31
URL: http://lindta.blogg.se/
Sara

De rummet/rummen har man vart mycket i förr :) Från övernattningar i kompisen Annas barnrum när vi var små, som sen blev till ett stort tonårsrum som vi hängde mycket i. My berättade att ni köpt det här huset så jag var bara tvungen kika in här på din blogg och se :) Måste säga att ni verkligen har gjort superfint!! Förresten så är vi ju nästan grannar, bor på Ostronstigen! ;)

2010-02-24 @ 22:25:29
URL: http://saralundstrom.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0