Trampade rätt i en myrstack!

2009-05-23 - 13:37:26
Kategori: Zlatan

Det går riktigt bra, de få dagar det behövs, att ha med Zlatan till jobbet. Han ligger och filosoferar i kofferten, och kikar på förbipasserande. Han hoppar villigt in i bilen igen, efter varje rastningstillfälle. Dock syns det verkligen att han njuter av rasterna, han hoppar runt och studsar och tar varje chans han får att gnaga på en och annan pinne.


Zlatan tuggar på en pinne!


När vi kom hem i onsdags, och gick vår sedvanliga promenad, gjorde han något jag inte sett honom göra tidigare. Medan han smakade på de saftiga grässtråna(?) vid dikeskanten, trampade han rätt i en myrstack - och stannade där! Jag passade på att knäppa en bild, och han stod kvar. När han gick därifrån syntes först ingenting på honom. Men efter en stund började han sprätta med tassarna och det hela slutade med att jag fick borsta bort alla pissmyrorna från honom. Snacka om hängivna små myrsoldater, det var säkert 50 myror som pliktenligt hoppat på inkräktaren!


Zlatan trampar i en myrstack!


Nåja, promenaden fortsatte och jag fick några riktigt läckra bilder längs med Strandpromenaden.


  


I torsdags vaknade jag av att Vickan ringde, vid 10:30. Vi surrade på en stund och hon tipsade mig om att gå ut medan vädret fortfarande tillät. Det verkade vara några tunga moln på väg in. Dessa moln kom inte, men det var skönt i alla fall med en långpromenad med herr Päls! Vi var ute i 1½ timme, och sedan slappade vi bara i soffan en stund innan jag drog igång med mina historiastudier.


Zlatan längs Strandpromenaden


På kvällen åkte vi med Per och Linda till Golden Dragon och åt en sen middag där. Jag valde något så ovanligt som stekt anka, vilket var en ny spännande upplevelse. Efter betalningen (som blev mer än jag trodde) åkte vi en sväng förbi vårt nya hus innan vi drog iväg till Per och Emma. Nu är det inte länge tills deras bebbe föds! Emma är beräknad till fredag nästa vecka. Vi satt och surrade, och trots att vi bara skulle dit en snabbis, stannade vi i dryga två timmar. Tänk vad tiden går fort när man har roligt! :]


Igår jobbade jag på DHL, heldag. När jag kom hem hade André förberett grillen - det blev pepperstek! MUMS! På kvällen drog vi till mamma och pappa, surrade en stund och diskuterade köket. Vi har kommit fram till att vi måste göra en ändring i köksön.. Drygt, nu blir det ännu dyrare.. Well well! Det är bara att betala och se glad ut. Eller.. Det räcker faktiskt med att bara betala!


Pepparstek!


Idag har jag jobbat på YouCall på förmiddagen. Är hos min bror i Luleå nu, ska sova en stund innan jag drar iväg till SSAB och jobbar natt där.

- the one and only!


Synpunkter:

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0