Hem LJUVA hem!

2009-05-10 - 00:48:51
Kategori: Resor
Jag är äntligen hemma efter en tripp till Norrköping och Stockholm. Det finns mycket att skriva om det, men jag har varken tid eller ork till annat än en kort sammanfattning:
 
Till Norrköping kom jag i fredags förra veckan, för att hälsa på min kära vän Lina. Där stannade jag hela helgen. Det var varmt och skönt, säkert närmare 20°C, vi var ute hela dagarna och jag lyckades till och med bränna mig. Detta är dock inte någon större bedrift, eftersom jag är naturligt likblek. Nåväl, vi åt gott, tog det lugnt och umgicks med några andra Norrköpare. Åh, vad jag önskade att jag kunde stanna längre...

Mjukglass med jordgubbstopping! Fred & Lina i det gröna! Linas katt Alice!

 ...men plikten kallade. I söndags drog jag vidare till Stockholm, för att genomföra Väktarutbildning 2. Jag checkade in på hotell Park Inn i Solna och där bodde jag fram till igår. Utbildningsplatsen var BYA Väktarskolan i Kista. Måndag till torsdag hade vi utbildning i bevakningsjuridik, bevakningstjänst, droger, självskydd, mm. På fredagen fick vi en timmes sovmorgon, hade en kort genomgång och sedan prov. Alla kursdeltagare klarade det - nu är jag en fullfjädrad väktare, ända ut i fingerspetsarna! Efter en lång vecka i storstan, längtade jag hem efter alla de mina. Och SOM det var skönt att komma hem! 

BYA Väktarskolan

Men att jag kommit hem betyder inte att det blir lugna gatan. Nu har vi dragit igång på riktigt med "göra-om-planer" till vårt nya hus. Vi ritar och skissar på kök, beräknar och diskuterar... Snart drar vi upp till IKEA!

Imorgon kommer våra husköpare för att skriva kontrakt. Nu känns allting så definitivt - oj oj, vad jag längtar till slutet av juni!

- the one and only!

Synpunkter:
Linda

han var ju det! lillskrutten våran :)



jo, vi har haft en bra helg! hunnit se ditt söta ansikte också =)

2009-05-10 @ 19:34:30
URL: http://lindta.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0