En stor hög med bajs!

2009-05-30 - 02:38:07
Kategori: Fritid & Nöjen
Idag har varit en händelserik dag. Jag var uppe till 02:00 igår och pluggade inför dagens prov. Vid den tiden var jag så trött att jag somnade sittande säkert tio gånger. Borde ha gått och lagt mig efter första :D Men jag klarade då provet i alla fall, om än jag inte kommer att få MVG. Jag ska sluta ha så höga krav på mig, huvudsaken är ju att jag klarar av det jag tar mig för!

När provet var klart, åkte jag en snabbis med Lillasyster för att kika lite på ÖoB och DollarStore. Och som jag gissade, hittade jag något på båda ställena ;D Men mest nyttogrejor, som en jättefin vattenkanna, såjord, lecakulor och sålådor. Imorgon ska jag så lite frön, och börja driva upp plantor i mitt lilla växthus! Jag vet att jag är sent ute, så vi får se hur det går!

Jag gick en stärkande promenad med min älskade hund. Han gör mig så glad, jag skrattar så mycket när jag är med honom. Han gör så många roliga saker!

Zlatan skäller i frustation över en pinne!  Posarn! :]

Här hade han fått syn på en pinne i vattnet. Han sprang fram och tillbaka, traskade en bit i vattnet... I frustrationen provade han att skälla loss det. Det fungerade INTE :D Sen provade han att bara vara söt. Men pinnen hoppade inte upp på bryggan självmant ändå... Sen var det dags för dagens grönsaksmål. Behöver jag tillägga att det blåste som sjutton ute?!

Kossan Mu ska beta igen! 

När jag kom hem vilade jag ögonen en stund på lite bloggar. Tuss ringde och frågade om jag ville följa med att äta på Tre Kronor. Jag hakade på!

Middag med Tuss!
Mmm! Gott med Biotallrik!

När jag kom hem gav jag Zlatan mat. Sen somnade jag i Biabädden, och vaknade när André kom hem. Ja, jag var trött! Ikväll har vi slappat och sett på tv. "Talang" var faktiskt kul att se, för att inte tala om "Berg flyttar in"! Efter nyheterna gick jag ut på kvällsrundan med Zlatan. När vi går ner mot vattnet, känner jag plötsligt en somrig doft. HÄGG! Häggen blommar ju, och doftar så gott!

Häggblom! Zlatan vid häggen Häggblom!
Zlatan fick ställa upp och posera!

Sen hinner jag bara gå en stund, så upptäcker jag en stor hög med bajs. den ligger inte ens en halvmeter från grusvägen. Jag tycker att är så äckligt, och jag  f ö r s t å r  inte hur man kan vara så oansvarig och fräck, så man inte plockar upp efter hunden!!! >:0| Det är ju inte direkt jobbigt..?! Sen är det en hundägares ansvar!

BAJS!

Det var i alla fall en störtskön promenad, vi var ute nästan en timme. Delar med mig av några vackra bilder från Norrbotten och Piteälven!

Vy över Piteälven Vy över Piteälven Vy över Piteälven

Efter vägen stötte vi på herr Igelkott. Zlatan var uppenbart intresserad. Men ganska mycket på avstånd. Jag tror han tycker att de luktar väldigt  skumt, för han luktar aldrig närmare än ca 20-30 cm. Vilket jag tycker är bra, så han inte stör dessa djur i onödan eller själv får en tagg i nyllet. Men vår taggige vän verkade inte alls ha några planer att lyfta på hatten och hälsa... Kanske inte på konstigt!?

Herr Igelkott vill inte ha sällskap
 Zlatan ser lite fundersamt på herr Igelkott! :D Nyfiken i en strut!

Ikväll har jag läst nästan hela bloggen "Ett djupt sår". Det är en fruktansvärd blogg, där man får följa en ensamstående mamma och hennes två barn, i deras kamp att återvända till livet efter att pappan förbrutit sig sexuellt på den lilla flickan. Verkligen läsvärt, dock stor risk för illamående och tårar. Man känner med dem allihopa! Sen kan man be en stilla bön för att alla dessa hemska människor, som tillför andra så stor skada, att de får sig var sitt nackskott efter de suttit av sitt straff!!!

Nu ska jag sova!

- the one and only!

Synpunkter:
Ett djupt sår

Tack för din kommentar och länken här. Vi fortsätter att kämpa så gott vi kan. Det hjälper väldigt mycket med stödet från er läsare.Jag som också är hundägare tycker det är så vidrigt när folk inte tar upp hundskiten efter sig. Ha det så bra. Kram L

2009-05-30 @ 06:42:38
URL: http://www.metrobloggen.se/ettdjupt
Torsten

Så härligt ni verkar ha haft det! Men var det skönt att sova i biabädden??? Vi måste absolut ut o rusa nån dag! Lilla Elsa är jättesööööt, Zlatan!

2009-05-30 @ 10:13:39
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Anonym

haha, vilken j'vla bild på mig! hahaha=)

2009-05-30 @ 10:53:24
URL: http://tohlund.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0