Städning, varm hund och matcher!

2009-06-27 - 23:38:44
Kategori: Fritid & Nöjen
Ska snart krypa till kojs. Ska bara skriva några rader här...

Igår efter jobbet svängde jag förbi på Balladgränd och packade ur varorna ur kyl och frys, samt stängde av dem för att återkomma senare och städa ur. Och som det var is i frysen och skit i kylen! Sen åkte jag till mamma och pappa och betalade räkningarna. Men till skillnad från den vanliga missnöjsamheten, var det ett rent nöje. Vi hade dryga 3000:- mindre i utgifter. Detta tack vare att vi inte betalar in hyra för bostadsrötten, eftersom de nya ägarna tar över från 1 juli. Katching - casha in! :]

Skidbacke? Nej, frysen!
Skidbacke? Nej, frysen!


När jag återvände till Ballad, var det en smärre sjö på golvet. Jippi! Jag moppade upp det och städade ur kyl och frys. Det var minsann på tiden med en ordentlig städning. Jag trodde i min enfald att detta skulle ta runt en timme. Men det tog över tre timmar. Det var ett jäkla gnidande och putsande för att få skiten ren. Synd bara att vi flyttar från det fina resultatet! :D

Var även och såg kusin Karin spela en fotbollsmatch, som de för övrigt vann med 3 - 0! Riktigt roligt att se!

På kvällen gick vi förbi Per, Linda och Harry en snabbis - trodde vi. Inte hade vi då något hemgångsvett. Per, Emma, lille Hugo och Jens var också där. Det var så mysigt att sitta där vid grillstaden, surra, smutta på Cola-/vaniiljdrink och bara må. Vi blev där till strax efter  03:00!

Kajsa verkade trivas med nattligt sällskap! :]
Kajsa verkade trivas med nattligt sällskap! :]


Idag har det varit VARMT! I skuggan var det 27°C! Det syns på Zlatan att det blir jobbigt för honom.. Stackaren, inte lätt att vara pälsnisse.. Jag jobbade eftermiddag, så jag slapp vistas i den olidliga hettan! :D Fick även veta att kusin Karin och hennes lag tagit sig till kvartsfinal. Jag håller tummarna!

Nu ska jag knyta mig. Börjar 06:30 imorgon... Sov gott, mina vänner! :]


- the one and only!

Synpunkter:
Stina och Eric

Jo alla bilder är tillbaka! Tack och lov, annars så skulle man ha gått i bitar om vi säger så!



Ser att ni har som flyttat ut, allt gått bra? Hur känns det nu då med nya huset och s? =)



Det gick fort för er att få sålt, skönt att slippa tänka på det i alla fall!



Vad har ni pysslat på med under helgen då? =) kramar

2009-06-28 @ 22:39:06
URL: http://stinarisberg.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0