Lördag, Mors Dag och måndag!

2009-06-01 - 23:29:21
Kategori: Fritid & Nöjen
Lördag var en slapp dag. Vi sov länge och väl. Men det var behövligt, jag var helt slut efter allt historiapluggande! Men trots att vädret var helt fantastiskt, stannade vi mest inne och slappade. Klockan 14:45 började jag jobba på YouCall... På kvällen åkte vi till Sikfors, där Per och Linda ställt upp husvagnen inför fiskepremiären. Per och Emma var också där. Nu har hon gått över tiden, så nu är det närmare än någonsin!! :]

Igår var det Mors Dag. Och vilken dag det var - termometern på Coop visade 32°C! Helt galet. Jag tycker inte att det är skönt. Det gör inte Zlatan heller, hans tunga hänger ner nästan till knäna! Stackaren! Så vi tog bara en kort promenad då det var som varmast. På eftermiddagen åkte André med sin familj till Golden Dragon för att fira sin mamma. Jag, mamma och Lina drog till Luleå.


Först käkade vi middag på MAX och sedan gick vi till Kulturens Hus för att se min kusin Karin dansa sin sista uppvisning innan hon slutar. Det är synd, men man kan ju inte göra allt! Dansen var i alla fall jättebra, de gjorde en tolkning av Narnia:

 Avslutningsnumret, med lejonet Azlan i mitten! 

Efter föreställningen samlades vi ute på parkeringen, för att lämna över en present till Kina - hon fyller nämligen år 1 juni! Hon fick en blomma, en uppsättning diskhanddukar i frän tappning samt ett kuvert med okänt innehåll!

Överlämningen! Födelsedagsbarnet! Diskhanddukarna!

När vi åkte hem, svängde vi förbi vårt nya hus och visade Lina vart vi skulle flytta. Sedan åkte vi hem och käkade tårta.

Mors Dag-blommor! Mors Dag-tårtan! Mors Dag-blomma!
Mammas och pappas äppelträd!  Mammas och pappas nya gräsklippare Klippo! :]

André och Zlatan var på stugan, och Zlatan fick bada denna extremvarma dag! :D

Idag blev jag väckt vid 05:30-tiden - Andrés klocka ringde. Sen blev jag väckt vid 06:50-tiden - Cilla från jobbet ringde och frågade var jag var. Hon sa att jag skulle jobba enligt deras schema. Men enligt mitt schema skulle jag inte det. Jag gick efter mitt schema och stannade hemma! :]

Mamma
var ledig idag, och kunde ta hand om Zlatan medan jag åkte till DHL för ett eftermiddagspass. Innan jag började, var Niclas förbi med sitt senaste tillskott - Älli!

SÖTA Älli!
Älli tuggar på sin leksak Lurvfjollan! 

Jag åkte med pappa hem från jobbet. Hade turen att bli bjuden mat. Jag antog erbjudandet! Sen har et varit en slapp kväll. Gic en sväng med Zlatan, grattade moster Kina, har rensat och sorterat bland våra foton och lagt upp nya bilder på min PixBox!

FICK REDA PÅ MITT RESULTAT PÅ HISTORIAPROVET - VÄL GODKÄNT!

Nu ska jag gå en pissrunda med herr Päls, sen är det sängen. Jobb imorgon!

- the one and only!

Synpunkter:

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0