Flyttpackning och Vårrus!

2009-06-05 - 15:20:57
Kategori: Fritid & Nöjen
Flyttpackningen är i full gång. Redan är några lådor fyllda, men det verkar inte som det. Det känns som att vi har lika mycket grejor uppe i alla fall. Är det ett dåligt tecken, månne?! :D

  


Fick en leverans från Emanco här i veckan. Jäkligt smidigt, den kommer direkt till dörren och man behöver inte vara hemma för att ta emot den heller! Det var toalettpapper och supersnygga vasar i vackert utförande, som man kan använda som blomkruka, dekoration, serveringsskål, ljuslykta, eller vad man nu känner för. Jag har packat in våra igen, och packar inte upp dem igen förrän vi flyttat!

 


Igår var jag, mamma och hennes kollegor med och sprang (gick) Vårruset i Luleå. Vi var inte ensamma, det var tusentals andra damer i olika åldrar och utförande som deltog. Efter att vi plöjt oss igenom dessa 5 km, samlades vi alla för att fika det som fanns i picknickpåsen. Och det var mycket mat, en hel del blev över!


Bakom oss..
 Jag och Mamsen! .. och framför oss!
Mamsen! Gatumusikanter längs vägen Mammas kollegor tillsammans med två bakterier till magens försvar!


Utanför mammas kontor har min goa lillasyster satt upp en lapp:


Rätt gulligt, va?! :]


När jag kom hem från Luleå, var André och Zlatan hos Per och Linda. Så jag traskade dit. Vi var där en dryg timme, innan vi pallrade oss hemåt och kraschade i soffan. Runt 02:00 vaknade jag till och gick och lade mig! :D

Dagen hittills har inte bjudit på något speciellt. Det är en ganska trist och grå dag, mulet och djävligt. Med andra ord perfekt för flyttpackning!


- the one and only!

Synpunkter:
Linda

så skönt för dig!!



jo, igår var jag på inflyttningsfest, mycket lugnt var det och vart inte alls så sent, var hemma alv tolv om jag minns rätt =)

vad gjorde ni igår?



kram

2009-06-06 @ 07:31:40
URL: http://lindta.blogg.se/
Kerstin

Hej, din vovve är ju också jättesöt. Kan ni inte komma förbi någongång. Det skulle vara kul att ser vovven "live" - jag har bara sett honom på bild. Kram/Kerstin (och Yrsa)

2009-06-07 @ 01:08:53
URL: http://akital.bloggagratis.se
Linda

men så skön kväll :)



igår for jag och harry till holls, per han var på galej igår, skulle komma hit inatt, men icket..!

vad gjorde ni själva igår'?

kram

2009-06-07 @ 11:14:20
URL: http://lindta.blogg.se/
Linda

ja, det kanske var därför =) vi har då precis kommit hem men inte verkar han vara sugen att kliva upp ur sängen..



nog kan vi säkert grilla ikväll.. bara det inte blir alltför sent, per börjar ju 5 imorrn så han vill säkert i säng i tid, om det är möjligt när han fortfarande sover =)



men vi kan ju höras lite senare!

kram

2009-06-07 @ 14:31:55
URL: http://lindta.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0