Tisdag - Jordgubbar, grädde & glass

2009-07-26 - 00:33:18
Kategori: Fritid & Nöjen
I tisdags efter jobbet, ringde min kära vän Lina ♥ från Luleå. Hon, hennes aldra hälft och hans lillasyster var på väg in till vackra Piteå, och som tur var slutade jag 13:00, så jag var ju helt ledig till och med! Jag åkte en sväng till Hummer, för att påbörja operation jordgubbsplockning. Grannens söta pojk har påpekat att vi ju har massor av jordgubbarvid ett X antal tillfällen, så jag tänkte att det nu var en bra idé att skörda!


Vårt jordgubbsland Full bunke med jordgubbarEn bild säger mer än tusen ord!
Det var inga små rackare vi hade i landet!


Zlatan ligger troget med och väntar medan jag plockar bär
Zlatan låg troget och väntade medan jag plockade på mig jordsnubbarna.


De kom förbi och kikade på huset. Vi snackade lite allmänt och drömde oss bort till när det var klart. Efter en stund åkte vi hem till mamma och pappa, där vi åt alla jordgubbar tillsammans, innan de senare styrde kosan hemåt till Luleå.


Jordgubbar, glass och grädde!Klara, Lina och Fred


- the one and only!

Synpunkter:

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0