Sent födelsedagsfirande & IKEA

2009-07-01 - 22:37:58
Kategori: Familjen
Glömde ju att berätta om broder Jonas födelsedagsfirande. Eftersom de var i stugan när han fyllde år, och vi inte hade möjlighet att följa med, passade vi på att fira Jonte i söndags, när moster Kina med familj var här. Vi år god glass och så delades det ut lite presenter. Bland annat fick han, som den whiskeyfantast han är, whiskeygodis!

Jonas present från moster med familj!
Vilken kanonidé, Kina! (antar det är du som ligger bakom ;] )


Idag kom IKEA-leveransen! Jag hann knappt skriva klart förra inlägget, så ringde transportören och frågade om det var okej att de kom på 10 minuter? SJÄLVKLART! Vi bar, vi bar, och vi bar - jag hjälpte ju naturligtvis till. Fy bybblan vad det är jobbigt att anstränga sig i denna värme (29°C) ! Huvva! Ändå sa de att vårt inte var värst, trots att det vägde 1388 kg (!). De skulle nämligen bära upp ett kök till en annan kund på plan 3 i ett hyreshus - utan hiss!! Jag blev inte avundsjuk!

Titta, vad hunden släpat in! :D
Mot ena väggen! Det var en tung leverans! Den andra väggen, med en posande Zlatan!
.. mot den tredje väggen. Och det finns en fjärde! :S


Sen åkte jag och hämtade lillasyrran. Vi hjälptes åt att ta lös lådfronterna i köket och socklarna längs golven längs golven - jag skruvade lös och hon samlade ihop skruvar och bar bort socklarna till ett annat rum. Teamwork! :]

Socklarna


Vi avslutade dagens byggprojekt med en middag på MAX! :]

Lina & jag!
Linas kollage!


Innan Zlatan fick sin mat, gick vi ner till vattnet så han fick ta sig några simtag i det ljumma vattnet. Det gillade han verkligen!!

Lina hittade några fina blommor längs vägen! Zlatan i plurret! Lina hittade några fina blommor längs vägen!


Nu ska jag hem till Fjante!

- the one and only!

Synpunkter:

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0