Heldag på Hummer!

2009-07-17 - 22:21:57
Kategori: Trädgården & Utomhus

Idag gick jag upp vid 11:30, fastän jag jobbat natt. Kände jag var tvungen så jag inte skulle ha svårt att somna nu ikväll. Det har varit en heldag på Hummer, jag har klippt gräset (tog ca 2½ timme, det var jättehögt), rivit tapet i sovrummet, klippt klorna på Zlatan (välbehövligt) och härjat på lite allmänt. 


Något smutsig! Gröna fingrar? :D
Mina händer efter gräsklippningen!


Igår kom innertaket. Broder Jonas kompis Pelle var så snäll och körde det från Luleå till Piteå. Det var guld värt! Så slapp ju vi :]

Innertaket! (Ja, bilden är upp och ner)

Svärmor och svärfar var så snälla och åkte till Luleå för vår skull. De inhandlade diverse VVS-prylar, så imorgon ska vi dra vatten. De hade inga andra ärenden, utan de åkte i vårt ärende. Så himla gulligt av dem!

Upptäckte förresten idag ett halvmoget hallon i vår buske på gården. Detta var det enda röd-(orange?)-aktiga bär på hela busken. Resten var gröna. Visst ser det, fastän det inte är hela moget ännu, riktigt smarrigt ut?!

Vi har hallon på gården! :]
Är inte detta sommar, så vet jag inte vad sommar är!

Ska till Hummer en sväng till nu för att montera köksskåp. Detta för att Andrés pappa ska kunna se var han kan dra rören. Ska bli kul att se när köksskåparna börjar komma upp och köket börjar ta form! Men sen ska vi hem och sova. Det har varit en hård vecka, i många avseenden. Sen tål det ju att meddela att jag är ledig HELA HELGEN! DET, mina vänner, händer inte ofta! :D

Zlatan tjuvlyssnar på vad grannarna säger, därav koncentrationen :D
Zlatan tjuvlyssnar på grannarna! :D


Sweet dreams!


- the one and only!


Synpunkter:

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0