Fredag - Karvning & rivning

2009-07-26 - 21:54:29
Kategori: Hus, renovering & inköp
Efter middagen åkte vi hem och hämtade mat åt herr Zlusk, innan vi åkte till Hummer för ytterligare ett arbetspass. Den här gången karvade jag bort lite delar från två reglar som stack ut lite för långt. Detta gjorde jag helt primitivt med en kniv och en hammare. Tog väl sisådär en knapp timme. Jag pausade med en promenad med Zlatan. Det var en härlig kväll, ljum och go. Hade kunnat gå hur länge som helst.. Men plikten kallade! :D
 
Under kvällen hann vi med väldans mycket. Eller egentligen var det bara två saker, men vi känner oss grymt nöjda med det vi gjorde. Dels gjorde vi snedväggen, som skall vara där vi tog bort garderoben. Bakom garderoben hade de gömt ett rör, vilket vi var helt ovetandes om. Så då bestämde vi oss för att dunka upp en snedvägg där. Och det blev kanonbra!!

Jag dyker upp genom väggen!Snedväggen som döljer det fula plaströret

Under hela tiden vi har varit i huset, har jag stört mig på den fula dörrkarmen och den fula tröskeln, som är mellan hallen och köket. Så jag tog saken i egna händer och gick lös på detta med kofoten. Det satt lite klurigt till, men till slut så var den väck. Och SÅ bra det blev!! Det är ju naturligtvis inte klart, det skall ju upp lite lister, målafärg och dylikt. Det kommer att bli kanon! :]

Den fula tröskeln Ful tröskel borta! Mycket skräp och annat gojs!Sådär ja!


- the one and only!

Synpunkter:

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0