Tiden bara rinner iväg...

2009-02-18 - 00:33:46
Kategori: Fritid & Nöjen
... särskilt under helgen! Kan det bero på att det är då som man har roligast??! :] Ska försöka återge helgen i stora drag.

Lördag, "alla ♥-ans dag", spenaderade jag först med Mamsen. Vi var på badhuset kl. 08:00 för en morgonsimtur. Det blev 40 längder á 25 meter. För den som har långa ledningar blir det 1000m = 1 km! Känner mig faktiskt nöjd över min (vår) bedrift! :>

Förmiddagen och tidig eftermiddag tillbringade jag med mina två favoritkillar, Antilajnen och Zluskilajnen. Den "firades" med mys framför TVn och en påse snarra. Dagen var egentligen tillägnad en tripp till IKEA, men det körde ihop sig på jobbet så jag hoppade in och täckte upp. När det blev ändrade planer, tänkte vi träffas ett gäng och köra skoter. Men dels var Linda och hennes familj däckade i magsjuka och sen var det alldeles för kallt för en skotertur (runt -17°C). Så vi stannade inne! 14:45 började mitt pass på YouCall, ett pass som jag gärna hade sluppit. Efteråt åkte jag hem och vi såg "Bruce den allsmäktige" på TV. Men både jag och André somnade till filmen.. ROMANTISKT VA?! :D
 
Tulpanerna som André fick av mig på alla ♥ dag!

Söndag sov vi längre än beräknat, men man måste ju få ta sig det privilegiet också! :] Klockan 10 hade vi dumpat av herr Päls hos min familj (som var så goa och tog hand om honom), för en tripp till IKEA! SOM jag har längtat!! Vi var framme runt 12-tiden och efter 2 timmar hade vi tagit oss igenom halva stället (om det nu innebär att vi tagit oss till fiket). Vi tog oss varsin macka med köttbullar, och avslutade med en päroncheescake. Mums! När klockan var 17, hade vi fortfarande inte kommit till kassan. Det finns ju så mycket att titta på, fundera över och överväga ("Behöver jag VERKLIGEN denna..?"). Kalaset slutade på dryga 3500:-, exklusive maten.. PJU! Vi var framme hos morsfars vid 20:30, där vi stannade till och smällde i oss lite glass! Runt 22 var vi äntligen hemma!

André Feb -09  Jag Feb -09Cheesecake med päronsmak!
Det kliade som sjutton i mina fingrar. Bara för att jag började 06:45 på måndagsmorgonen, ska du inte tro att jag kunde hålla mig från att börja med alla prylar som vi hade inhandlat. Det är ju så roligt att få göra om och pyssla och dona! :]
 
(Bilder kommer inom kort!)

Måndag jobbade jag hela dagen på YouCall. När jag kom hem hade André pysslat och donat hela dagen och vi käkade inte förrän efter 18. Vi provade på lite nytt; en Santa Marias Thaimix gryta och en soppa. Det var en kulinarisk upplevelse, som garanterat inte var sista gången! Andrés pappa, mamma och syster Therese kom förbi, de två sistnämnda stannade till efter 21. De var så nyfikna på vad vi hade köpt! :D

Thaisoppan är upphälld och en kulinarisk upplevelse väntar!

I morse hände något märkligt - jag försov mig! Hade ställt lampklockan på 05:15, men missade att ställa mobilklockan. Jag slog upp ögonen 06:05. 15 minuter senare skulle jag hämta upp Johan :S Rackarns, så typiskt att inte komma i tid när man ska hämta upp andra..! Well, var på jobbet precis när jag började. Jobbade till 16, och sen kom jag hem till dukat bord!

Lite senare kom Sofia. Vi fikade, drack bananmilkshake, kollade på kläder på Internet och och spelade Guitar Hero! André kom också och var med på ett hörn. WE ROCK!

  

Nu ska jag inmundiga något, innan jag kryper till kojs. Imorgon kommer bilder på vardagsrummet!

- the one and only!

Synpunkter:

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0