Lämnade blod, hamnade på akuten!

2009-02-12 - 23:12:36
Kategori: Fritid & Nöjen
Hade tid på Blodcentralen i morse 08:30. De tappade mig som vanligt på 450 ml. Allt kändes bra, jag satte mig vid bordet och åt den sedvanliga smörgåsen, som de bjuder på. Plötsligt började jag kallsvettas, få ökad puls och kände mig riktigt yr. Det svartnade för ögonen och jag kände verklligen att jag behövde lägga mig ner. Efter att ha legat på golvet i ca 20 min och sedan i blodgivarstolen ytterligare 20 min, hade jag fortfarande inte fått upp blodtrycket till vettig nivå. Jag ringde Martin och bad honom komma och hämta mig. Vågade inte köra bil själv :S När han väl kom började de diskutera om de verkligen skulle våga skicka hem mig eller inte. Det gjorde de inte, utan jag skickades till akuten!

Snacka om pådrag. Men de var ju bara för mitt eget bästa. Fick ligga i en säng en stund, då det kom en sköterska och berättade vad som skulle hända och att det skulle kosta 250:-. Men kickade snåltarmen i mig igång. Jag hade ju för tusan en chaufför (Martin alltså) och ska jag bara ligga där och vänta i halvtimme innan en läkare kom och tog trycket, kunde jag ju lika gärna göra det hemma och istället vänta tills jag själv kände mig bra, tyckte jag!

Läkaren kom i alla fall, konstaterade att jag hade ökat till 105/70-något, att det ju stadigt hade ökat och jag behövde inte betala något :] Katching - casha in! (Som Patrik Larsson i "Mammas Nya Kille" säger!)

Nu ska jag gå en kissrunda med Zlatan, sen ska jag sussa!

- the one and only!

Synpunkter:
Therese

Men stackare där! Inte kul att ha för lågt blodtryck. Bra att det blev bättre. Händer i helgen då?:)

2009-02-13 @ 16:05:20
URL: http://tohlund.blogg.se/
Linda

jorå,d et är bättre. det har dock varit mysigt att han varit sjuk, om man får säga så. han har varit så kelsjuk och velat vara STILL i famnen, det händer inte ofta nuförtiden :D



vi får se om det böir någon tur imorgon. vill inte dra ut harry om han fortfarande är dålig. idag har han dock bara skitigt typ. :) men vi kan ju höra av oss imorgon om vi far ut!



vad gör ni ikväll då?

är det något speciellt ni ska köpa på ikea då? =)kram

2009-02-13 @ 19:14:26
URL: http://lindta.blogg.se/
sofia

men oj..

Hoppas det inte blir så för mig på onsdag..

När jag var till blodgivaren för att "skriva in mig" så hade jag blodtryck 94/67.. men tydligen ska det gå bra för mig att lämna blod fastän övertrycket var så lågt..

2009-02-14 @ 20:14:27
URL: http://peaken.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0