Helgen i korthet

2009-02-08 - 23:09:12
Kategori: Familjen
Fredag var en rätt skön dag. Jobbade bara på DHL, vilken innebär att jag kunde sova ut! Martin tog hand om Zlatan och jag pep iväg med bussen till Luleå. Eftersom André åkte med några arbteskamrater till Kronogård, för en helg i skoterns tecken, bestämde jag mig för att umgås med min familj. Jag käkade middag där och somnade senare i soffan. Närmare midnatt rörde jag mig hemåt för att sova några timmar innan det var dags för ett förmiddagspass på YouCall.

Lördagen började smärtsamt, klev upp runt 5:30. Jag började 6:30. Men det är ju ganska konstigt. När jag väl tagit mig upp går det ändå ganska bra, och det är ju då för väl! :]. Dock slutade arbetsdagen redan 13:00 och jag begav mig då till mina päron, där Zlatan varit hela dagen. Jag, mamma och Zlatan gick en promenad i den bitande kylan. Fick en snilleblixt och gick förbi Torsten en snabbis. Det var KUL! Vet inte om det finns något som gör mig lyckligare än när hundar busar! :]

Efter en god middag hos morsfars, åkte jag och Lina hem till oss för en mysig tjejkväll. Efter ca två timmar hade jag skottat, promenerat en snabbis med Zlatan, stökat och bökat undan en stund och det blev äntligen helg. Jag och Lina badade fotbad och mös på med godis, pop corn och juice. Inte förrän vid tretiden pallrade vi oss i säng!

Lina   Snarra!   Jag med fotbadshink i högsta hugg!
Goa Zlatan!  Lina skrapar fötterna med body scrub. Fötterna blir lena som en babyrumpa! :]  Jag i fotbad  Lina i fotbad

Idag slog jag upp ögonen runt 11:00, och började med att skotta för jag vet inte vilken tur i ordningen! Men det är härligt  med snö, nu känns det verkligen som att det är vinter! Nu skulle bara graderna behöva stiga en aning, 5-10 minusgrader räcker ju! Efter en kortare promenad käkade jag och Lina frukost framför "Mannen som talar med hundar" och sedan framför "Ella, den förtrollade". Mitt i alltihop kom André också hem, så det var en trevlig överraskning! :] Det var en helmysig morgon, som naturligtvis gick alldeles för fort!

Vi hade så tur att vi blev bjudna på middag av mina päron. Supergott var det, potatis och fläskfilé i apelsinsås. Riktigt lyxigt att bli bjuden på söndagsmiddag! Efter mat och efterrätt började jag traska hem. En promenad som i vanliga fall tar ca 35-40 minuter, tog idag närmare en timme. Det var oplogat hela vägen. Men då fick jag ju lite extra träning också! :]

Nu ska jag bädda ner mig i soffan för att se slutet på "Beck - flickan i jordkällaren".

Kram från Sara

Synpunkter:
Stina och Eric

Jo faktiskt, riktigt rolig utmaning. Man får som se något annat och se in i andras liv så att säga :)



När jag ser lillasyrran din så tänker jag bara tillbaka på när hon var pyttepytteliten :) Stora tjejen måste man då helt enkelt säga :)



Vad pysslar du på med i veckan då?

Kram!

2009-02-09 @ 19:13:28
URL: http://stinarisberg.blogg.se/
Hanna

Jo tack det är bara bra, själv då? :)

2009-02-10 @ 15:11:15
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/
Linda

tack! :)



mjo, han går gode bra. men kan dock inte ställa sig upp själv än.. :)

2009-02-10 @ 20:31:22
URL: http://lindta.blogg.se/
Linda

det har varit en mycket god dag! började med att ta en promenad med kajsa in till stan, sen mötte jag upp per o harry och for och storhandla. sen drog jag o harry på mammaträff på familjens hus, sen knata jag o stina en liten sväng på stan (ovanligt va?:P), sen skyndade jag mig ner till båthamn? vad heter det? där per o kajsa hämtade upp oss med skotern, så for vi en liten tur och eldade och mös! sen for vi förbi på degeränget och blev bjudna på middag! sen gick jag, harry och kajsa hem - per körde skoter =) o sen har jag bara slöat här hemma!



har din dag varit till belåtenhet? hörde att du träffade gunsan :)

2009-02-10 @ 20:49:23
URL: http://lindta.blogg.se/
Linda

tyvärr hittar man jämt något på stan - även om man är fattig som en kuýrkråtta! :S en skinnjacka till harry fick dock följa med hem, kunde inte motstå den! han kommer vara SÅ läcker i sommar/höst!



hmpf, jag kanske kan hinna med på promenaden. du kan väl messa några minuter innan du tänker gå så får vi se hur det ser ut för mig?

kram och godnatt!

2009-02-10 @ 22:39:01
URL: http://lindta.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0