Jag klagar inte...

2009-12-09 - 15:50:03
Kategori: Mat & Recept
... men visst hade man haft lite mer julkänsla med mycket gnistrande snö och bitande kyla?!

Idag fyller HANNA 22 år! STORT GRATTIS!!

Igår var jag förbi Linda en sväng. Hon bakade bullar, och det smittade av sig. När jag kom hem slog jag alltså ett slag för hemtrevnaden, och bakade både saffransbullar i långpanna och kanelbullar. Men det hela höll på att sluta illa. När jag höll på som mest fick jag besök av grannpojken. Han är ju grymt mysig, men just då ade jag väl inte riktigt tid, vilket jag naturligtvis inte kom på förrän efter han gått hem. Då hade jag outbakad bulldeg, ogjord middag samt åka till jobbet två timmar senare för ett nattpass. SOM jag stressade. När jag då tar ur den sista bullplåten, för att förbereda för middagen, smäller jag igen luckan fast skenorna från ugnen inte var infällda. Detta ledde till att den vänstra upphängningsanordningen (där hänger upp plåtarna) rök i backen. Så där stod jag, med en het och obrukbar ugn. Jag fick vackert ändra mina middagsplaner, för jag hade inte tid att vänta tills den svalnat. Som tur är var det bara att klicka fast upphängningsanordningen igen, så ingen skada är skedd, PJU! :]

Här är i alla fall resultatet av bakningen:

Saffransbullar i långpanna
Saffransbullar i långpanna

Kanelbullar
Kanelbullar

Kanelbullar
Yummie!


Hade lovat My att följa med till Luleå idag för att hämta en duschdel. Men när jag slutade på morgonen, kände jag verkligen inte för att åka dit. Ska nämligen till Nordkalotten ikväll på julbord med Securitas. Och jag kände inte att jag vill lämna Zlatan/ha med honom i bilen efter att han sovit en hel natt med André och sen sovit några timmar efter att jag kom hem jobbet. Han behöver aktiveras mer än så. Därför började jag dagen med en timmes promenad ute i slasket, samtidigt som jag pratade med Lina, som 28/11 fick en gudomligt söt liten Tilde. I slutet av promenaden luftmarkerade han bara, eftersom kisset tagit slut. Som vanligt då :D

Näe, nu ska jag göra mig klar inför trippen till Luleå.

- the one and only!

Synpunkter:
Hanna

tusen tusen tack!! :)



Vi får väl se hur det blir ihelgen, kan tro att Per och Linda som numera är 4 i familjen inte är vidare värst sugna på träff på lördag. Så vi får kanske skjuta upp det :) Nu när Evert behagade att komma till världen på min födelsedag :DD



kramar!

2009-12-10 @ 12:32:10
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0