UNDERBAR påsk i Abisko!

2009-04-15 - 01:12:17
Kategori: Resor

Årets påsk är ett minne blott - men vilket minne sen!

Skärtorsdag jobbade jag förmiddag på YouCall, slutade 16. Då drog vi iväg till Abisko! Det var jag, André, Martin och Zlatan som åkte tillsammans, de andra hade farit tidigt på morgonen. Vi lämnade av Zlatan hos en kollega till mig på DHL, sen styrde vi kosan mot vackra Lappland! Vi var framme lite före midnatt. Alla hade gott och lagt sig, så vi gjorde detsamma.


Zlatan myser i baksätet!
 Påskägg - gåva från från DHL! :] Hamburgare från Empes i Kiruna!


långfredag skodde några på sig längskidor, vissa gick. Jag, André och Lina körde skoter. Isen väntade! Det var mulet, men ändå fint. Några njöt av tillvaron genom att pimlpa. Jag tog mest kort, jag. Det blev ingen fisk, det var mest spigg i fiskhålen. Men vi fick oss en skön dag ute. På kvällen avrundade vi med poker - som Mats gick vinnande ur
.

Ante kör skotran! Lina plockar sten! Ante pimplar(?) :]
Ungdomsgänget :>
Jag pimplar och myser! Lillebror & Lillasyster! Jonte drar iväg en sväng..


Lördag, påskafton, sov vi lite väl länge. Men det var nog bara bra, eftersom vi skulle till Riksgränsen och det hade, fick vi sedan veta, regnat där under förmiddagen. Så vi hade tur i oturen, för när vi var där var det övervägande solsken, ljumma vindar och helt fantastisk skidåkning! Även denna kväll avslutades med en pokerturnering, som jag vann den här gången!!


André i sittliften
 Skidskylt Jag i sittliften
Vår fikaplats Jag & André uppe på toppen! Vi myser i solen!


Söndag, påskdagen, var det inte alls något lockade väder. Det regnade. Vi åkte en tur till Norge - mot Narvik. Vi stannade till nära Ankenes och fikade i Skjommen. När vi varit ute ur bilden en stund, började det spricka upp, och på några minuter hade vi massor med härlig sol!  Pä kvällen avslutade vi med en sagolikt god middag. Medan några spelade poker, spelade jag, Lina, mamma och Agneta fyrmannagames! Jag och Lina vann! :]


Utsikt över fjorden
 Jag i bilen Vi med vacker utsikt!


Igår, annandag påsk, var vi tvugna, oavsett vi ville eller ej, att styra kosan hemåt. Jobb för mig och skolstart för André väntade.. Men det var inte bara trist,  vi hämtade upp vår älskade Pälsnisse också. Och gissa en som var lycklig! På kvällen småfixade vi hemma, sedan var det dags för sängen.


Zlatan i bilen! :D

Underbart är kort - men vilken underbar påsk vi har haft!

- the one and only!

Synpunkter:
Hanna

Jo vi hade det super! Kunde inte bli bättre :) ni då? hade ni det bra? :)



Nä ihelgen är jag ledig, men vi ska däremot upp till vuogga. Sista helgen för min del.. så de gäller att passa på! Men det borde ju funka bra någon annan helg här framöver, för de vore ju trevligt :)) Kramar!

2009-04-15 @ 13:08:56
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/
Linda

tack för promenaden idag, en likadan imorgon! tycker vi går samma runda, vad säger du? är lite less de vanliga vägarna vi brukar gå, roligt att se lite nytt och så kan vovvarna springa lös en massa =))



jobba hårt i natt, kram!

2009-04-15 @ 22:12:50
URL: http://lindta.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0