Påskpynt & godischock!

2009-04-06 - 00:27:24
Kategori: Fritid & Nöjen
Idag har jag minsann varit driftig. Man skulle kunna tro att jag har haft en raket i häcken. Men så är inte fallet, fröken Sara har bara bestämt sig för att inte bara slappa - och det med besked. Jag har städat, plockat undan och påskpyntat! Det finns små kycklingar, tuppar, hönor, Idag har jag minsann varit driftig. Man skulle kunna tro att jag har haft en raket i häcken. Men så är inte fallet, fröken Sara har bara bestämt sig för att inte bara slappa - och det med besked. Jag har städat, plockat undan och påskpyntat! Det finns små kycklingar, tuppar, hönor, ägg och fjädrar utplacerade lite varstans.

Höns & kycklingar! Vit & svart höna Godisägg!

Jag känner mig nöjd med vår påskstatus hemma! Så nöjd, att jag tänkte ta mig en stund för mig själv, och bara vara, slappa i soffan, äta godis.. GODISET! Var tusan har det tagit vägen? Svaret var enkelt: i Andrés mage, såklart! Typiskt! Eftersom han inte var hemma, ringde jag till honom och uttryckte min missnöjdhet.. När han kom hem hade han med sig en påse med nytt godis. Tur för husfridens skull! :>

Nu ska jag äta lite godis och sen ska jag krypa till kojs. En ny arbetsdag väntar!


- the one and only!

Synpunkter:
Linda

vi hade själva med oss kött, o så åt vi hasselbackspotatis till, mycket gott =)

nu är helgen slut, och en ny mpndag är här.. ´snart påsk och ledighet för dig =))

kram!

2009-04-06 @ 09:23:35
URL: http://lindta.blogg.se/
Linda

på torsdag åker vi till galtis så vi blir också borta =) så skönt med fjällyften, hoppas bara solen skiner så man kan få sig lite färg =)

2009-04-06 @ 12:56:57
URL: http://lindta.blogg.se/
Stina och Eric

Hallå =)



Jo inbakad fläskfilé är riktigt gott! Och lätt att göra framförallt!



Man känner sig rätt duktig då man har storstädat och då allting är klart, men innan man har startat så känns det inte alls lika roligt men allt går! =)



Vad gör ni till påsk då? =)



Kramar

2009-04-07 @ 09:08:35
URL: http://stinarisberg.blogg.se/
Linda

vi åker redan idag istället för imorgon, sen får vi se hur länge vi stannar. vi blir 8 st i husvagnen o förgården + 2 hundar..!! så vi blir nog säkert måttligt less på att trängas :P

men senast måndag åker vi hem eftersom att per förmodligen jobbar tisdag.



nej, jag märker då inte av nåt på Kajsa, hon kliar sig inte mer än vanligt vad jag har uppfattat, så förhoppningsvis så har hon inget. hon ska ju vara med rexa i helgen så hoppas det inte är nåt. =)



kram och glad påsk från oss!

2009-04-08 @ 07:22:19
URL: http://lindta.blogg.se/
Hanna

Lördagkväll gjorde vi rent ingenting, åt middag och la oss på soffan och de var jätte skönt för en gångs skull! =)



När far ni upp till fjälls då? Vi far ikväll så ni får ha en trevlig påsk =))

2009-04-08 @ 10:23:17
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/
Stina och Eric

Jo de e så grymt kul med babysim! =) Speciellt då han är så nöjd också, då är det ännu roligare :)



I påsk har de varit rätt lungt, vi har bara som varit hemma =) Gjort lite go mat och igår spenderades dagen på pottan ute i solen och idag bär de också ut i solen =)



Haft de bra till fjälls då? =)



Kramar

2009-04-13 @ 09:07:59
URL: http://stinarisberg.blogg.se/

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0