Födelsedagsfest, högskoleprov och helgfix!

2009-04-01 - 23:07:32
Kategori: Fritid & Nöjen
Festen i fredags var helmysig! Dock var det lite stressigt att hinna med allting, då jag jobbade i Luleå till 17 och skulle hem och göra i ordning mat, ställa i ordning bord och stolar och fräscha upp mig. Det var mycket jobb men Sandra hade förberett ordentligt och gjorde ett kanonjobb med all mat och altt fix, Linda kom och hjälpte till med stolar.. Jag fick minsann mycket hjälp av nära och kära, så allting bara flöt på! :] Och maten, den var god! André drog till kvällen med några polare, så vi var bara brudar - sammanlagd var vi 14 stycken som käkade, surrade och mös på :) (Vill bara nämna att det blev 10 matlådor + 10 matlådor som behöver kompletteras med pasta eller motsvarande. Och detta efter att 14 stycken hade ätit! Det var med andra ord MYCKET mat!)

Långbordet med plats för 14 rumpor!
.. och här huggs det in! :] Therese lurar på efterrätt :] Söta Sofia! :*

Lördag tog jag på mig vaktuniformen och stod med armarna i kors när högskoleprovet i F40 LTU skulle skrivas. Jag var med min moster, min kusin och mina bröder och några till. Och minsann, jag tog allt två rackare - två fuskare! ;] På kvällen blev jag bjuden på middag hos mamma (pappa var och reste med jobbet), och där stannade jag till ca halv ett. Då hade jag sovit i soffan i ca fyra timmar! Jag var trött!

Söndag tog jag på mig arbetsbyxorna och rensade i spaltgången, städade upp och ställde i ordning. Så nu ser det faktiskt riktigt städat ut där. Till sommaren ska jag allt ta mig en storstädning, så det blir fräscht också! Sen åkte jag iväg och jobbade!

Igår tittade vi på våtrumstapeter, -mattor, kakel och klinker. Vi samlar inspiration inför att göra om i badrummet. Igår fick vi även tillbaka vår dator, som varit på reparation. Vi hämtade också ut vårt barbord med tillhörande stolar, som vi besällt från EM! Enligt bifogad broschyr, stod det att man skulle vara två personer för att sätta ihop bordet. Men då växte hornen på mig så jag tog tag i saken och smällde ihop allting själv! Klart och betalt! :]


Idag har jag jobbat ett pass på YouCall igen. Imorgon jobbar jag mitt sista pass, sen är jag ledig på fredag, för första gången på 12 dagar! Ska bli så skönt!

Nu ska jag krypa till kojs!

- the one and only!

Synpunkter:
Eva

Du är så himla duktig, Sara! Passa på att vila när du nu äntligen får! Jättesnyggt barbord!

Kramar till er!

2009-04-02 @ 09:24:04
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Hanna

Supersnyggt barnbord och stolar! Passar ju alldeles utmärkt :D

2009-04-02 @ 16:44:31
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/
Linda

jo, allt är bra här. har äntligen fått hem per =)

hur är det med dig, du jobbar förstås i helgen ? :O



fint det vart med barbordet!

kram på er

2009-04-03 @ 07:06:59
URL: http://lindta.blogg.se/
Linda

Åh, det var så god mat och en trevlig tillställning i största allmänhet. Tack så mycket för att du bjöd mig! =)

2009-04-04 @ 22:03:52
URL: http://lindagosing.devote.se

Lämna gärna din synpunkt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0